joi, 18 noiembrie 2010

ale mele, mie? :)


1. În loc de cruce un nas de clovn
M-am născut dintr-un neam de comedianţi
deschid paranteza
tata era saltimbancul cu nasul roşu de la băutură
mama croşeta sârmă ghimpată în zilele plicticoase de duminică
aşa am învăţat să merg
mie mi-au schimbat scutecele clovnii
şi fetele de la circ care creşteau
pui de panteră sub fuste.
…………. …………. ………….
Acum cânt cu degetele bandajate
la femeia violoncel şi rage în mine ca un leu
contrabasul în călduri
şi-ţi spun că nu te pot iubi prin ţinere de minte,
nu te pot memora,
eventual… te pot devora
eventual… te pot devora
………. ………… ………..
Dar încă de atunci,
păianjenii tristeţii îşi ţes în mine pânza lor
ce vrei, fata mea, asta e croiala mea interioară,
eu am fost primul care a râs când a plâns
la înmormântarea unui clovn,
m-am născut dintr-un neam de comedianţi
închid paranteza
m-am născut trist…
2. Clipă de-o pleoapă
Mereu şchiop,
faţa cioplită de un sculptor orb.
Pe obraz ai un loc unde strângi lacrimile
vin păsările cerului, se adapă,
vin şi eu doar cu o aripă la mine,
cealaltă-i amanet..
……….. ………… ………….
Mereu şchioapă, mereu în fugă spre ceva
piedica asta de pistol
te împiedică să…
de ce să n-o spunem, te impiedică să mori,
mereu schioapă,
mereu în fugă spre ceva.
Şi văd aluniţa de pe coapsă, mă vede şi ea pe mine
se ruşinează, intră în carne ca o căpuşă
Stau şi privesc. Atât. Am ochii la mine.
Îmi ajunge.
………….. …………… ………….
Evenetual soarele la apus, chiştoc strivit
de un bloc de zece etaje
eventual rămânem aşa pe vecie.
3. Ghilotina ca animal de casă
Prietene,
curva asta cu buzele reci,
curva asta animală şi cu buzele reci
întreabă de tine tot timpul.
Dă-o-n mă-sa de iubire şi de os în gât,
prietene,
curva asta înlănţuită de propriul tău trup
îţi va deşira într-o zi gâtul
la fel cum se procedează cu o sticlă de vin roşu,
va cădea pe jos, se vor mira,
se vor închina babele,
vor spune, lasă maică să bea şi pământul,
să bea şi pământul cu gurile altora.
Prietene,
curva asta te va înşela cu buzele reci,
într-o dimineaţă de vară
când cocoşii îşi vor sparge piepturile
ca nişte alarme stricate de BMW.
…….. ……… ……….
Lasă, lasă,
să bea şi pământul cu gurile altora,
se vor închina babele.
4. Fără titlu 4
Nu te pot iubi,
am bătături la inimă,
mi-au călcat-o în picioarele goale
ţărăncile pe uliţele din sud,
nu te pot iubi,
mi-au călcat-o pe o arşiţă mare.
5. O aglomerare de singurătăţi
Azi dimineaţă, pe bulevardul Carol I
un taximetrist a lovit o căprioară,
oamenii au băut sângele din fugă,
nu au putut savura liniştiţi, se grăbeau,
întârziau la muncă…
Căprioara surâdea cu moarte în colţul gurii,
toţi, dar toţi o compătimeau admirabil,
dar cum spuneam, din fugă,
se grăbeau, întârziau la muncă.
Taximetristul şi-a cerut scuze mai mult în fugă
căprioara l-a iertat,
cu toate astea taximetristul privea în urmă
cu lacrimi în ochi (dar mai mult in fugă)
Incredibil, incredibil, fuga lor continuă
moartea ei înceată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu