vineri, 11 iulie 2014

întîmplare

nu agreez topurile! .. și totuși:
”Poezii ale scriitoarelor Nina Cassian şi Doina Ioanid au fost incluse într-un top internaţional al celor mai frumoase 50 de poeme de dragoste din ultimii 50 de ani, informează publicaţia britanică The Guardian.”

Doina Ioanid
 
Câinele galben
Cu inima în mînă, am mers prin oraş, păşind pe prima zăpadă din anul ăsta. Şi inima mea, stropită cu vin şi oţet, continua să putrezească în ritmul celor 37 de ani, în timp ce coţofenele se adunau pe umărul toboşarului. Oasele singure nu mă puteau salva. Nici numele tău, Argentina, pămînt al făgăduinţei. Numai un cîine mare şi galben s-a îndurat de mine, a venit spăşit şi mi-a mîncat inima, fără grabă. Apoi a plecat, s-a îndepărtat spre orizont ca o imensă floarea-soarelui.
 
(din vol. "Ritmuri de îmblînzit aricioaica" - Editura Cartea Românească, Bucureşti, 2010)




Nina Cassian

"Donna miraculata"

De când m-ai părăsit mă fac tot mai frumoasă
 ca hoitul luminând în întuneric. 
 Nu mi se mai observă fragila mea carcasă,
 nici ochiul devenit mai fix şi sferic, 

 nici zdreanţa mâinilor pe obiecte, 
 nici mersul, inutil desfigurat de jind,
- ci doar cruzimea ta pe tâmplele-mi perfecte, 
 ca nimbul putregaiului sclipind.
 (din volumul "Ambitus", publicat în anul 1969, la Editura pentru Literatură.)

----------
lista completă

2 comentarii:

  1. Cu aceasta ocazie am mai citit cate ceva despre viata Ninei Cassian; in ce priveste poezia, nu prea sunt sperante sa am bucurii citind-o. Totusi, au fost situatii cand anumiti recitatori m-au incantat. Se pare ca, pentru mine, conteaza mai mult auzirea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nimeni nu-i perfect:)
      mulțumesc! că trecînd p-aici mă simt și eu folositoare

      Ștergere